Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

16 apr. 2010

All cred till NAVICO!




Fick idag ett mail från en chef inom den Europeiska delen av Navicos kundsupport. En man i Nederland var detta. Han hade blivit kontaktad av Navico USA i anledning min Simrad autopilot som strular.


Det var inga problem, jag kunde själv välja om han skulle skicka ärendet vidare till Sverige, eller om han skulle skicka mig en ny i utbyte.

"Hi Kjell-Magne,
I am sorry to hear that you are having issues with your AP14H.
If you would like I could ask our Swedish Distributor to get in touch with you or if you are comfortable removing and installing a new unit I could send you a replacement.
Please let me know your preference."


Jag svarade att han gärna får skicka mig en ny, jag ringde även upp mannen för att dubbellkolla så att han skickar rätt pump, och han svarade att han har redan skickat mig en komplett sprillans ny autopilot, altså inte bara pumpen utan hela piloten...
Jag skickar bara tebax de delarna jag inte kommer använda.
Roderlägesgivaren som brukar vara ett annat problem på dessa autopiloter sade han att där behåller jag även min gamla som reserv i och med att dessa brukar strula efter några år i saltvatten.

WOW, som sagt all cred till Navico.

Min uppfattning om deras kundsupport har ändrats rejält på ett par dagar.

Och inga missuppfattningar, han sade att Simrad har world wide warranty, oberoende av vart du köper produkten.

Kjelle

4 kommentarer:

  1. Hej.
    Säljer dom nya simrad autopiloter också?
    Har försökt att hitta men lyckas inte!
    Mvh Daniel.

    SvaraRadera
  2. Killen jag pratade med arbetar för Navico, navico äger simrad, lowrance, eagle med mera.
    Nej de säljer inte direkt till kund, utan har bara hand om reklamationer.

    Kjelle

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Kan du sende meg en e-post..
    srny(a)online.no
    Har litt problemer med piloten jeg og ;)

    SvaraRadera
  4. Sannerlig på tide det skjer noe med supporten der i gården. Men de er nok mere opptatt av Simrad utstyret sitt som er Navicos flaggskip en de f.eks er av Lowrance og evt Eagle

    SvaraRadera

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP