Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

8 juli 2010

Ut med stora pulkan




Fick släppa ut stora pulkorna idag, Väddöpulkan hahhahahhahah.........


Skojjjar bara, Nicklas i Team Öland snåltrollade idag, vi trollade med två båtar på en autopilot, funkar KaNoN :)

Inte ens nära sanningen, Nicklas propeller havarerade 10-15 distanser från hamnen, ena propellerbladet gick rakt av långt ute till sjöss. Detta medförde massa vibrationer trots att Nicklas hoppade i sjön och försökte bryta sönder propellerbladet rakt emot det som var trasigt(fyrabladig propp).
Sjön började gå ganska grov så jag erbjöd mig att bogsera hem Team Öland.

Det tog ett bra tag i fyra fem knop ( noterade även nytt hastighetsrekord i Väddön, 6,2 knop LOL).

Nicklas sin gast Johan har en fin film där Nicklas badar och jobbar på propellern, och jag har en fin bogserfilm med kommentar;)

Team Öland har redan fixat ny proppis som monteras imorn, så de ståller till start på lördag.

Mitt fiske idag blev bara en timma innan jag bogserade.
Eric i Team Annika brände en lax (gissad vikt 8-10kg) idag. Fisken tog på en dipsy med nåt ..... Bete :)

Kjelle


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP