Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

24 feb. 2011

Anpassning av LMP relingfästen för Scotty Propack.

Så ser riggarna ut med LMP relingfästen, monterad och klara.

Om du vill använda Scottys originala fästen och svängplatta (medan du sparar ihop pengar nog till komplett LMP svängis och multihållare), så behöver du anpassa relingfästet lite.
Detta tar tio minuter.

Plattan med  fästen.

Sedd uppifrån.

Scotty fästplatta´n används som borrjigg.

Fixera fast plattan med Scottys snabbskruvar. Det räcker att bara få i gängorna lite,

Borra genom befintliga hål, håll fast Scottyplatta medan du borrar. Jag använda 8mm borr, då får jag bra styrning på borret, samt hål som blir större än skruvarna. Då ligger inte de rostfria gängarna direkt av mot aluminiumen och skapar korrosjon.

Färdigborrad, sedd underifrån.

Sedd uppifrån. Här kletade jag in den frigjorda aluminiumen med lite svart lack. 
Vill ha minst möjlig frigjord alu, samt minst möjligt rostfria och aluminiumsytor mot varandra.

Använd de korta skruvarna i Scotty paketet. Muttrarna är ej nyloc, så använd gärna någon form av gänglåsning(typ Loctite 247, eller 638).

Plattan på plats, sedd uppifrån.

Plattan på plats sedd underifrån.

Najs jueeee.

Fina saker Jocke :-)


Long booooooom :-)
Vårdar sjukt barn idag(fast hon var inte sjuk, tydligen bara någon dagizfröknarna fick för sig. 
Oavsett så hinnar man rätt mycket när småttingen vilar mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP