Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

5 jan. 2013

Simrishamn Salmon and CHIRP

 Lax 8,5kg


Gårdagens fångst på 7,4kg, och 5,2kg.

Äntligen fick vi några lugna dagar så vi kan komma ut och leta fisk.
Igår fick vi två stycken lax, och tappade en.
Idag fick vi två laxar, 8,5kg och 4,5kg

Äntligen har vi fått möjlighet att se vad CHIRP kan erbjuda oss trollingfiskare.
Det är ju välkänd att CHIRP är vansinnigt bra på djupt vatten, men båda Simrad, och Airmar säger att den är i särklass även i ytligare vatten.

Kolla in skärmbilderna från dagens, och gårdagens fiske. Jag är grymt nöjd :-)
Gott om fisk bland mina djupriggbeten.

Salmons bland mina beten :-) Sen ser ni längst ner rigglod nr1, omedelbart ovanför detta sitter FishHawk proben och stackern.
Sen ser ni stacker nr 2. och nr 3. Sen med lite stärkare eko har ni rigglod nr 2, på de nästa uppåt så syns båda stäckarn och utlösarklämman.

Lax och bollar med betesfisk .

Såhär ser det ut på ett CHIRP lod sekunder innan dubbelhugg. TUFFT!


Dubbelhugg på riggen. Även flera laxar kring beterna.

Här är vi en sväng inne i hamnen och hälsar på småfiskarna.

Småfisk i hamnen.

Nästan 42 knop, inga störningar alls. Grymt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP