Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

21 sep. 2009

Letar värmare


Letar runt och kikar på lite olika värmare till min båt.
En sak är säkert, jag tänker inte frysa häcken av mig en till vinter.

Denna lutar det åt nu:

Eberspächer Airtronic D4





Har även kollat lite på Wallas, Webasto och Mikuni.

Flera trollingfiskare har rekommenderat just Eberspächer, plus att denna har funktioner som passar mitt användande.
En fördel är också att du kan köra den ner på riktigt låg effekt, på så sätt slipper man att den stoppar och startar en massa gånger varje natt.

To be continued.....


/Kjelle

1 kommentar:

  1. Hejsan! Vi kör med en Trumatic E2400 från Truma (Gasol brännare). Den har två effekt lägen Hög/Låg hög på 2,4kw och 7 lägen på termostaten. Lätt att instalera sotar ingenting
    och håller värmen mycket bra, vi sov i båten i februrai inga problem. Går bra att sova till.//Mvh Jocke

    SvaraRadera

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP