Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

14 apr. 2009

Laxtrolling på Öland

Vi har under Påsk trollat lite från Kårehamn, från två till fyra båtar.
Ena dagen fiskade jeg från klockan 13.00, fick direkt rapport från Gordon i Trolling Öland om att han hadde en på fem kilo i båten samt att en annan båt som var ute hadde tappat en fisk.
Gordon fisk även en till mindre lax när han var på tur att avsluta dagen.
Båda laxarna hugg på riggen mellan 60-70 fot. Den lax som tappades hugg på en dipsy.

Jag körde till klockan 19:00 utan ett enda hugg.

Nästa dag var jag själv ute med Jari från Team Atomic Trolling i min båt, körde hela dagen med upp till 20 spön, allt från ytan ner till 130 fot testades. Körde riggar, dipsy, planerboard, ytparavaner.
Med och utan flashers, skeddrag, trollingflugor inget funkade.
Det enda som inte testades var dynamit och hypnos.


Så massor av betesfisk överalt, även en del fisk som så ut att jaga så vi på lodet men inget hugg.

Dag tre var Team Atomic Trolling samt Gordon ute igen, Team Atomic Trolling körde tomt och avbröt tidigt för att åka hem. Har inte fått någon rapport från Gordons team om hur det gick.


Enda fisk i båten under dessa två dagar var,dag ett: Rökt makrill. Dag två: makrill i tomat.

Lägger in några bilder från dessa dagar när jag kommer hem imorn.

Fish On.

/Kjelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP