Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

26 okt. 2010

Ramlade ur båten, båten fortsatte obemannad mot en fjellvägg

Redningsselskapet tror mange ulykker kunne være unngått dersom man tok seg bryet med å feste dødmannsknappen. Kenneth Wessel fra Oslo har selv opplevd å falle over bord mens båten forsvant avgårde.

- Da fortsatte båten rett mot en fjellvegg. Det var ganske dramatisk. Heldigvis kjørte jeg sammen med en annen som så hva som skjedde, og som klarte å kjøre inntil å få stoppet motoren, sier han.

Läs mera här: Aftenposten.no

Hoppas man slipper såna upplevelser med nybåten.

Jag är också en av flera hundra trollare om aldrig använder dödmannsgreppet, helt enkelt för att det inte funkar om man måste röra sig fritt i båten.
Kommer installera Coastkey på min Beason, vill vara säker på att båten och motorerna stannar OM jag skulle ramla i vattnet.
Sen att Coastkey fungerar som startspärr är bara ett stort bonus.
Pratade med mitt försäkringsbolag om rabatt i samband med installation(har if.se), Coastkey finnes inte med på deras lista, men det var inga problem, samma rabatt som övriga startspärrar och Coastkey kommer finnas med på deras lista snart.



1 kommentar:

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP