Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

19 okt. 2010

Bra kundsupport hos Bennett Trim Tabs/ Hansen Marine



Har ett tag haft problem med mina Bennett NMEA2K indicators, sensorn på styrbord sida har inte helt varit med kan man säga.. sen i höstas så la den av helt o hållet.
Har inte haft tid att plocka isär denna, men i helgen så tog jag mig tid.
Demonteringen visade att sensorn hade helt o hållet lossnat från övre fästet, och att båda två tunna kopparkablarna var gått av.

Dro iväg ett mail till Bennett Marine i USA, och ställde frågan om detta täcks av deras garanti.
De har tre års garanti där borta o det är ca två år sedan jag köpte och installerade NMEA sensorn.
Garantichefen där borta frågade vart nånstans jag bor, varpå jag svarade att jag bor i Sverige, men köpte delarna i USA. detta var på eftermiddagen igår, redan i morse när jag vaknade hade jag fått ett mail från Generalagenten, Hansen Marine här i Sverige.
Text från mailet:
"Hej Kjell,
Klart vi fixar detta.
Ge mig din adress så skickar jag ett nytt övre cylinderfäste inkl givare."


Mycket seriöst, generöst och trevligt, ett sådant bemötande gör att mitt nästa inköp av trimplan helt klart sker här hemma.
En eloge till Hansen Marine, Tack.

Mvh
Kjelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP