Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

29 juni 2011

4sale, Radar, bredbandsekolod, Fishhawk, Suzuki DF140 med mera






Skulle behöva bli av med lite grejer.
En del saker är begagnade, och sitter på båten idag.
Andra saker blev över under montaget i våras och är nya.

NY: Simrad BR24 bredbandsradar, komplett med RI10 radar interface, och eternetkabel.
Radarantennen passar båda SImrads NSE, NSO, och NSS, plus Lowrance HDS och äldre enheter med den gula Ethernetkontakten. Sprillans ny i kartong. Jag kommer gå för en 3G antenn istället.
Vid snabba ryck 15000kr

Simrad DX24S, 4KW HD radar, samma antenn som Lowrance LRA2400HD.
Passar Simrad NSS, NSO, NSE, plus Lowrance HDS, och de äldre Lowrance LCX och Globalmap. För att använda den med de äldre LCX och Globalmap så måste du komplettera med RIM 300, radar interface kabel.
Denna antennen är begagnad och sitter idag på min båt o kan provköras tillsammans med båda HDS-10 och Simrad NSE12.

Har också en Sprillans ny i kartong Lowrance LBS-1 
SÅLD.

KVH Azimuth fluxgatekompass, denna ger din radar och kartplottare heading info så du kan lägga radarn som overlay på plottaren. Ger dig också möjlighet att köra MARPA/ARPA tracking.
Pris 2000kr, eller bud? Begagnad men i bra skick.
Blev över när jag installerade Simrad AP24 och hämtar heading info från denna.

KVH Autocomp, samma funktion som ovan.
Också begagnad med i bra skick.
Pris, 3000kr eller bud?


Fish Hawk X-4, Sprillans ny i kartong 6000kr

Har också en Suzuki DF140 till salu.
Skicka mig ett mail eller slå mig en signal om du vill ha info om motorn, eller övriga prylar.

Kontakt, telefon 0705625057
Mail: admin@scandinavian-trolling.com

3 kommentarer:

  1. Vad är priset på den begagnade radarn?

    SvaraRadera
  2. Priset på den begagnade är 16000kr. Nypris på den idag är 30-32 000kr.
    Helt klart bättre på längre håll än vad bredbandsradarn är.

    SvaraRadera
  3. Tjenare!
    Har du kvar någon fluxgatekompass?
    Om så, funkar dom i hop med Lowrance HDS10m?

    SvaraRadera

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP