Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

3 juli 2011

Spolar bort saltvatten av laxutrustningen innan vi åker iväg på Big Game fiske




Hur många av er spolar av rullar efter fiske i salt och bräckt vatten?
Jag försöker vara duktig på detta, och tror jag kan påverka rullarnas livslängd på detta viset.
Nu byter jag i och för sig utrustning rätt ofta, men nästa ägare kanske för fräschare utrustning :-)

Spolar ni bort salt ?, har ni haft några problem med att det ärgar och korroderar om ni inte håller rent?
Plockar ni ner rullarna och smörjer upp dessa emellanåt?
Have a good one

Kjelle

1 kommentar:

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP