Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

10 aug. 2011

Då blev årets semester tyvärr snabbt avslutad

på väg hem, lite hastigt och lustigt denna gång.

 
Har under sommaren hunnit testa ut Coastal Explorer, ett navigationsprogram för PC.
Ett mycket användarvänligt program. Rekommenderas.

Soligt i Köpingsvik

Unionsflaggan vajar i Köpingsvik, vackert, eller hur?

En väg på Östra Öland, tro det eller ej, men den är faktiskt asfalterad, detta var dock ett tag sedan :-)

Goaste båten. Är vansinnigt nöjd med mina Suzuki motorer.

Min båt, och Fiasko Peters båt framför min.

Det finnes GOTT om betesfisk utanför Ölands kust.

Emellanåt kör saker ihop sig, och denna gång rätt rejält.
Skulle egentligen haft semester fram tills på tisdag, men jag fick hoppa in o jobba redan ikväll, och är nu fullbokad flera månader framåt.
Helgens tävling på Öland går av stapeln som planerat, men med Team Öland och Öland Trolling och Sportsfiske klubb som arrangör(vi var egentligen tre stycken arrangörer, Scandinavian trolling, Team Öland, plus Öland trolling och sportsfiske klubb).
Hinner jag, så kommer jag försöka ta mig över en sväng på lördagskvällen, för att iallafall ta del i det sosiala.

Starttider, och allt annat bra att veta hittar ni här:


Från OTSK:

"Nu är det dags för  etapp 3 i Ölands Trolling Master.  Vandringspriset för ölands bästa trollingteam 2011 står på spel och inte minst äran. Även om fisket hittills varit trögt så tar vi nya tag fredag-lördag-söndag.
Startavgift 200 kr per deltagare som går tillbaka som prispengar.
Tider:
Fredag skepparmöte 07,30 start 08,00 målgång 18,00
Lördag skepparmöte 06,30 start 07,00 målgång 18,00
Söndag skepparmöte 06,30 start 07,00 målgång 14,00.,
Fredag kväll grillning och samkväm, Hemköp sponsrar med grillbitar och tilltugg.  OBS! FÖRANMÄL ER TILL GRILLNINGEN SÅ VI KAN BERÄKNA MATÅTGÅNG.
Föranmälan är ej ett krav men gör det gärna till Lasse 070-5497050 eller mail karlssonsmek.borgholm@telia.com . Vi  kommer att finnas i hamnen från torsdag kväll. Vi har tillgång till frysbox för de som vill frysa in klampar eller fisk!!?
Tävlingsdag för vandringspriset är lördag med söndag som reserv".


Skitt fiske på er alla ni som kommer ut i helgen.

Mvh

Kjelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP