Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

7 aug. 2011

Var är laxen???????????

Betesfisken finnes, men ingen lax....

Fick ena kvällen besök av frugan och mina två prinsessor. Hela familjen sov i båten.
Underbart med en stor båt med värmare. Fick bonuspoäng av frugan haha.

Här målas det för fullt :-)

Ett återkommande fenomen, Väddöpulkan behöver assistans från Norska sjöräddningen :-)

Bränsleförbrukningen i 30,2knop, 0.77 L/NM per motor.

Soluppgång i Kårehamn. Var ute o sprang 50mins innan dagens fiske. 
Jonas från Jönköping mönstrade på, och såg till så att vi fick en näbbizzzzzzzzz........



Fiskade tre riktigt långa dagar i Kårehamn förra tidigare i veckan.
Förhållandena är optimala, det finnes gott om betesfisk, men inte en enda lax.
Jag känner bara till en enda fisk som fångats här ute detta år, och den ena fisken var en vandrare.
Riktigt tråkigt faktiskt.
Blir det inte bättre så ligger min båt i Simris nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP