Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

7 jan. 2013

More CHIRP salmon Simrad and Airmar

I dag hade vi lugnare vatten och fick riktigt grymma skärmbilder.

Såhär ser ett laxhugg ut på CHIRP sonar. Det konstiga ekot måste vara från när fisken kämpar innan utlösaren släpper. Betet gick kort kort bakom lodet.

Hugget ser ni på skärmbilden ovan, här ser ni fisken. WP50

En till bild på dagens lax. Ca 4,6kg

Kolla hur långa torsk ekona blir i den breda strålvinkeln på 40-60khz Airmar CHIRP givare.

Hade det inte varit jag själv som tagit bilden, så hade jag trott det var fejk.
Grymt snygga rena skärmbilder.
Här användar jag Simrad NSE-12, Simrad BSM-2 CHIRP ekolod, och Airmar B175L plus Airmar B175M givare.
Det är ingen liten ekolodmodul. Simrad BSM-2.
Förresten, uppe till vänster i bilden, ser ni Simrads GoFree WIFI modul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP