Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

2 jan. 2013

Simrad Lowrance och Airmar CHIRP

Lowrance HDS-12, Gen2 touch Chirpar fin fint :-) Kolla hur fint den separerar det lägsta ekot bort från botten.

25 knop inga störningar

Provar lite olika inställningar. 24-25 knop ner till ca 115 fot utan störningar (annat än de jag skapade när jag ändrade inställningar).

Inne i hamnen och hälsar på småfirrarna och planktonen.

Småfisk i hamnen.

Mer Chirpande i hamnen.
 
Kolla hur grym CHIRP teknologin lyckas separera targets nära botten.
Low CHIRP 40khz-60khz på den högra bilden frisläpper och separerar ekona helt från botten.
Med ett traditionellt ekolod så skulle dessa ekon ha sett ut som förhöjningar, eller objekt liggande på botten.


Här kommer ett kort inlägg från båten mitt i natten.
Skall upp och fiska tidigt i morgon, så det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP