Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

1 dec. 2009

Tommy Salo hoppar av sitt tränarjobb för IK Oskarshamn

I mitt tycke inte en dag för tidigt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article6216985.ab

Tommy Salo fick veta att styrelsen haft hans namn uppe till diskussion under måndagens styrelsemöte:
– "Bara att mitt namn var uppe till diskussion gör att jag inte känner att jag vill vara kvar. Jag känner mig lite sviken".

Hey hey hey, bromsa lite nu, Tommy Salo har varit med i Hockeykarusellen sedan sent på åttitalet, han mer än någon annan vet att tränaren ifrågasätts vid dåliga resultat.
Sannheten är nog den att, om tränaren i detta fallet inte varit en tidigare världsstjärna inom hockey, utan vilken som helst annan allsvensk tränare så vore antagligen denna sparkad för länge sen.
Laget har inte presterat så dåligt på många år, ligger nu helt i botten på tabellen och är i akut poängkris.....
Lite självdistans vore inte fel Tommy Salo.



En annan tråkig nyhet idag är att Dag Larsson lämnar IKO som klubbchef efter säsongen 2009/2010, Dag har verkligen gett IKO ett lyft, lagt en enorm vilja insats i att lyfta upp laget från ett litet klubblag till ett proffsigt hockeylag med allt vad detta inneburit.
Tyvärr så har inte spelar/tränar delen fungerat över huvudtaget, skadestatistiken har också tyvärr varit emot oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP