Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

12 nov. 2012

Fisherman´s guide to Sonar





Det finns vissa fördelar med att blåsa inne under fiske, man hinner med andra saker istället :-)
I mitt fall passade jag på att läsaa boken "Fisherman´s guide to Sonar", boken är skriven av elektronik gurun John Easton, och är fullspäckad med information om Lowrance HDS gen1, och Gen2.
Grymt mycket information. Ekolodets begränsningar och möjligheter i allmänhet är bra läsning för alla som använder sig av ekolod oberoende av fabrikat.
John skickade mig boken innan den fanns ute på marknaden, och undrade om jag tror den skulle behövas översättas till Svenska. Jag tycker inte det är nödvändigt, då den har en lättläst Engelska, med massa illustrationer i form av skärmbilder, och 3D modeller.

Boken omfattar bland annat:
Installationer
Nätverksmöjligheter
Structurescan, Downscan och massa kombinationer med dessa och ekolodsoverlar.
Jag rekommenderar denna boken till alla trollingfiskare, eller båtägare som vill få en djupare kunskap om sin marinelektronik.

Nu finns den att köpa som:
Pappersutgåva
Tablet/pdf för dator
Ibook för Ipads och läsplattor

Köp boken här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP