Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

8 feb. 2011

Snickeri och kablage









Senaste dagarnas projekt, har gjort en ny skiva till min kontrolpanel.
Åkte på att flytta autopiloten upp i taket, samt flytta min HDS-10 till vänster för att få plats med mitt dubbelreglage till mina motorer.
Sen fick jag problem med att dubbelreglaget samt vajrar tog i väggen bakom styrplatsen.
Då fick jag en lokal snickare att göra en adapterplatta i teak, denna har lutning för att ändra dubbelreglagets vinkel.
Blir snyggt med CNC fräst teakadapter, men skiten gick på 1000kr LÖÖÖL.
Sen har jag monterad min Webasto Marin 3900EVO, gud va skönt med värme i båten.
Kolla in Webasto Marin ni också: www.webasto-marin.se
Autopilot sitter nu uppkopplat och klar, dock ett totalt kabelkaos tills jag är klar med att dra om och fästa upp alla kablar ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP