Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

16 mars 2011

Monterade idag Coastkey trådlöst dödmanssystem




Det tog på sin höjd 15 minuter att installera Coastkeys trådlösa dödmansbrytare för mina två motorer.
Ett litet test ute på gården visar att allt funkar som det skall.
Vilken skön känsla det är att veta att, OM jag ramlar över bord så kommer mina motorer att stängas av. Det ger mig iallafall en lite chans att simma ifatt båten och att överleva........
Coastkey borde vara obligatoriskt på alla båtar där man av praktiska anledninger INTE kan använda den traditionella dödmanslinan.
THUMBS UP Coastkey :-) 
Ni som nu blev sugna på att öka säkerheten i era båtar klickar:
För Sverige www.coastkey.se
För Norge: www.coastkey.no
För Danmark: www.coastkey.dk

Som ansvanrstagande småbarnsförälder är jag stolt över att ha monterat Coastkey i min båt. 
Mina barn förtjänar att få hem sin pappa levande efter ett långt trollingpass i grov sjö....




Här ser ni hur man monterar Coastkey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP