Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

22 mars 2011

True Heading CTRX Carbon plus, fanns med på Marinetraffic.com igår

Markerade min båt med muspekaren, fick upp mitt MMSI nummer istället för båtens namn, detta kan bero på olika filtre som Marinetraffic lagt in. Det kan vara så att enbart MMSi visas på fritidsbåtar.

Klickade på "båten" på datorskärmen och fick fram lite mera information.

Sen finnes bilder på båten på Marinetraffics hemsida :-)
Riktigt skönt att själv kunna kolla upp så att mina AIS signal når ut till andra mottagare.
Man vet ju att även denna sommaren kommer det finnas tät dimma, och massa yrkestrafik.
Men i år kommer jag ha koll på skeppen.

Klicka på bilden för att besöka True Heading hemsida

Klicka på bilden för att läsa mera om CTRX Carbon +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP