Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

26 maj 2011

Sportmanship marin på besök idag






Hade idag glädjan och nöjet av att hälsa på Charlotte och Daniel från Sportmanship Marin.
De har under senaste halvannan veckan varit på en visningsresa här på Ostkusten.
När jag läste att de idag skulle köra från Västervik till Kalmar, så passade jag på att ta kontakt och ta tillfället i akt att kolla in nyaste och vassaste prylarna från Simrad och Lowrance.
Bland annat den nya 3G radarn. Samma bredbandsteknologi, men nu med mycket bättre räckvidd.
De plottade utan problem targets på 20NM avstånd på radarn. Tjugo distanser räcker gott o väl för mig :-)
Sen finnes det hellre inga strålningsproblem med bredbandsradar, detta till skillnad från pulsradarns farliga strålning.

Båten var i övrigt utrustad med båda BSM-1 bredbandsekolod, HDS-10 kombiinstrument, Simrad NSE12, Simrad Ap2401, Lowrance Structure Scan, Lowrance VHF, Simrad Sonic Hub och engine interface/flödesmätare. Med andra ord rätt så fullbestyckad. (bara spöhållarna fattades:).

Fick bland annat se några grymt heftiga Structure Scan screen shots som visar ett skeppsvrak från Västervik
En helt otrolig detaljrikedom. Det var en Structure scan bild från Simrad NSE12 körd med blå palette.
Jag återkommer med några av dessa bilderna så fort jag får de på mailen :-)

Efter att vi kollat in och testat lite grejer, så njöt vi av en trevlig lunch på Hotell Corallen.
Fantastisk mat, underbar utsikt över småbåtshamnen, Kalmarsund, och Blå Jungfrun plus ett mycket trevlig sällskap. Bättre än så bli det inte.

Kommande helg är det båtmässa i Kalmar, passa gärna på att ta turen förbi Sportmanship Marins båt och få lite info om vad som finnes på marknaden idag, och om vad som är på G inom kort (Ledtråd "NSS").

 Tack Charlotte och Daniel!

Mvh
Kjelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP