Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

11 maj 2011

Suzuki DF 140 for sale, tacksam om ni vill dela denna på era bloggar. TACK :-)



2008 Suzuki DF 140.
XL rigg
två rostfria stålproppar medföljer
14" X 18
och
14" X 20
Kommer säljas med nytt sidoreglage från Suzuki, multifunktion varvräknare och nytt el-kablage till motorn.
Har servats regelbundet, ungefär varje femtionde timma har oljan och filter bytts.
Timräknaren visar 144 timmar, lägg till ungefär 20 timmar så(jag körde in motorn innan jag köpta timräknarna), så ungefär 160-170 timmar har den gått.
Motor/båt har aldrig legat i sjön längre än en helg, den har alltid varmkörts med sötvatten så fort jag kommit hem för att förhindra korrosion/saltkristall inlagring.
Motorn är i mycket bra skick, och har använts till trollingfiske minst 95% av gångtimmarna.
85000kr vid snabba ryck.

Motorn som är kvar är den höger roterande (standard rotationsriktning), den vänsterroterande är såld.

DF140 är en suverän motor, stärk och snabb, men samtidigt tystgående och bränslesnål.
Vid trollingfiske drar den ca 1,6-2,2 lit/timma beroende på varvtal.
Suzuki har den lättaste fyrtaktaren i samma storlekssegment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP