Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

18 okt. 2012

Suzuki Marin produktnytt 2013







Idag informerades Suzuki Marins återförsäljare om modellnyheter inför 2013 säsongen.

Troll Mode, här har många kunder efterfrågat denna på större motorer än dagens 90hk, Suzuki har lyssnat och kommer från nästa år att erbjuda Troll mode även till:
100hk
115hk
140hk
225hk
250hk
och som tidigare på 300hk

150, och 175 är också på G med Troll mode, men det är lite osäkert när detta kommer finnas på dessa modeller.

Main Features of the New DF140A/115A/100A
* 2,044cm3 DOHC 16-valve High Performance Engine
* Suzuki Lean Burn Control System
* O2 Sensor Feedback Control System
* Knock Sensor (DF140A/115A)
* Suzuki Water Detecting System
* Multi-Point Sequential Electronic Fuel Injection
* Suzuki Troll Mode System (Optional)
* Multi function tiller handle (DF115A/100A Optional)

Ny 250hk lanserades också för den Svenska marknaden idag:

DF250AP Features
* 4.0-liter V6 engine features a 24-valve double overhead cam and VVT (Variable Valve Timing) to deliver plenty
of power and torque.
* New lower unit features the Suzuki Selective Rotation System which integrates both regular and
counter-rotation gears allowing the engine to be programmed to operate in either direction.
* Suzuki’s Precision Control (Electronic Throttle and Shift System) offers smooth and positive gear operation.
* Suzuki’s Lean Burn Control system allows engine operation on a leaner, more efficient fuel mixture and
delivers its benefits over a wide operating range. Combined with Suzuki Precision Control it delivers
remarkable fuel economy over a wide operating range.
* An O2 Sensor Feedback Control system controls the air to fuel ratio across the engine’s entire operating range
optimizing fuel consumption for cleaner, more stable emissions.
* Two-way water inlet increases water flow for greater cooling efficiency and shallow water operation.
* Suzuki Troll Mode system offers finer control over engine speed at low rpms and is optionally available.

Sen slipper ni också gas/växelvajrar på denna modell, då den precis som 300hk är "Fly by wire" :
"Suzuki Precision Control, ett elektroniskt reglage - så kallat ”fly by wire”. Denna innovation ger dig en mycket exakt och reaktionssnabb kontroll av gas och växel. Detta underlättar framförallt manövrering i låg fart samt i trånga hamnar. Systemet hanteras av en dator som även styr våra nya instrument som kombinerar det bästa från tidigare analoga och digitala instrument. De nya instrumenten hanterar och visar en stor mängd information som t.ex. bränsleförbrukning och distans. Suzuki Precision Control kan hantera enkel-, dubbel- eller trippelmontage med upp till två styrplatser."
Mera info och PDF filer hittar ni här:
 http://www.scandinavian-trolling.com/forum/showthread.php?p=35568#post35568

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP