Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

2 nov. 2010

Siste biten i pusslet snart på plats, True Heading






Fast, realistisk som jag är så tror jag inte ens själv att det är sista biten.
Men just nu ser det ut som om båten snart är komplett.
Beställde de sista prylarna idag, en komplett class B AIS från True Heading
En styck AIS transponder CTRX CARBON +, med GPS antenn och fullt kablage.
Jag tänker köra denna overlay på mina HDS instrument.
Kommer ha de kopplade så att jag kör båda True Heading AIS, och radar overlay på min HDS-10.
Har haft tillräckligt många dagar i dimman bland yrkesfartygen utan AIS.
Varför väljer jag en class B? jo för att denna även sänder min position, fart och kurs.
Min tanke är den att, även de fartyg som inte måste ha transponders enligt lag(Stora fartyg skall enligt lag ha aktiv AIS ombord), dessa har förmodligen iallfall mottagare. Så även om jag inte kan se dessa fartyg så har de förmodligen utrustning att se mig.
Varför just True Heading? det finnes många svar på denna frågan, men de viktigaste är:
*Världsledande inom AIS
*Svenskt börsnoterad företag
*top notch kvalite och kundbemötande
*lätt att få support på hemmaplan
Listan kan göras hur lång som helst.

Visste ni att True Heading levererar AIS till yrkesfartyg, räddningsfartyg, militära- samt fritidsfartyg över hela världen?
Klicka på loggan och kolla in deras AIS produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP