Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

14 nov. 2010

Sänker priset

Trollingskeppet till salu










Men inte föräns i september.
Perfekt för dig som skall byta upp dig men måste sälja den båten du har innan det är dags, sätt fart hehe.
Har beställt ny båt, denna levereras i oktober så då bör min gamla båt vara såld.

Kan antingen säljas med eller utan utrustning och motorer, kan isåfall hjälpa er att hitta lämpliga motorer från USA. Planerar att använda motorerna och utrustning på min nya båt.

Båt Cobia 230WA
längd: 7,60m , 25,6´
bredd 2,58 meter
vikt ca 12-1400kg
Lämplig motorstorlek, från 225 till tillåtna 300hk.

Båtens grundutrustning kommer vara:
PortaPotti
Tvättfat i ruffen med egen 60L sötvattentank
Jabsco(eller shurflo) högtryck spolvattenpump som är kopplat på samma sötvattensystem som tvättfatet. Spolpumpen ny 2008.
Gasolkök
2 batterier i toppskick, nya 2008.
Batteriväljare
BEP brytarpanel med fyra brytare för extra elektronik(i tillägg till originalbrytarna)
Targabåge med tio rostfria spöhållare
åtta nerfällda rostfria spöhållare i relingarna
Två spöhållare på fron railen
innebyggda beteslådor under stolarna(tre plano 3600 i varje).
Enklare marin cd med OK högtalare.
Bennett Marine rostfria hydrauliska trimplan
Betesfisktank innebygd med syrapump
Rule länspump modell större
Fast bränsletank på ca 500liter :-) härligt att köra hela säsongen på en enda tankning.
Stoooort utrymme för fångsten med dränering av fiskblod och smält is, med rejäla kulventiler
två delad stort kapell som täcker hela akterdäcket, med full stå höjd invändigt.
Har även separat kapell bakvägg som du använder bakom förarplatsen om du inte vill ha det stora kapellet på. då stänger du bara till precis som en liten styrhytt/sprayhood. (Kolla bilderna)
Delar av kapellet var sprillans nytt år 2008 (bland annat det stora akterdäckskapellet)

Sen all standardutrustning som lanternor, tuta med mera.

Det sitter också en sprillans ny laddare för två batterier monterad, denna går på 110V så en omformare måste köpas till.
Det finnes också en airconditionanläggning till båten, detta är en mobil sak som lyfts på plats över kabinluckan när man ligger i hamnen.
Även denna går på 110V.
Airconditionen är några år gammal men ser helt OK ut, har inta haft möjlighet att testa dessa då jag inte har omformare, men laddare är iaf sprillans ny så där lär det inte vara något problem.
Tror även air conditionen funkar som den skall, förra ägaren sa att allt var OK.

Båten har stort öppet akterdäck, men det finnes två större bänkar med dynor att sätta in när båten skall vara familjbåt.
Sydd dyna för fördäcket (perfekt solplats för tjejen).
Håller på att klä om ruffen och rufftaket, så när den säljs kommer detta vara klart.
Passar samtidigt på att isolera ruffen (stänger ute värmen på sommaren och håller värmen inne på vintern).

om båten inte är såld om två veckor så kommer den packas ner och vinterförvaras. Sen blir det vårpris när jag packar fram den igen i maj månad
Sen räkna med ca 35 000 för en tvåtaktare från USA(225-250hp), om du inte vill kosta på dubbla fyrtaktare?


Finns att köpa till:
Lowrance LCX 112C
Lowrance Globalmap 8200C
Lowrance LRA 2400HD radarantenn
KVH 1000 Autocomp heading compass (till autopiloten)
Simrad AP14H
Seastar Hydraulisk styrning
6 styck Scotty Propack 1116
2 styck Cannon unitroll
Icom 402VHF
Shakespeare VHF antenn
Fish Hawk X-4
NMEA 2000 sändare för Bennett trim tabsen
LMP spöhållare 16 styck, åtta stycken ligger fortfarande nya i kartong
2 styck Suzuki DF140 år 2008 (gång timmar 92 och 96 timmar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP