Trollingvänner som följer min blogg

Besök Scandinavian Trollingforum, klicka på loggan

5 nov. 2010

Nu kan dimman komma, True Heading AIS är nu i hus :-)







Tack True Heading AB
Fick min AIS igår, fina prylar som verkligen kommer höja säkerheten ombord i min båt.
Trollar ju ofta i och kring farleden, och tyvärr allt för ofta i tät dimma.
Den senaste gången vi hade en heldag i dimman så hörde vi vid flera tillfällen yrkesfartyg kring oss. Ena gången ringde Uffe, en trollingkompis, och berättade "Kollade AIS live på datorn och det finnes tre yrkesfartyg och en större segelbåt näre er".....Då bestämde jag att detta blir sista säsongen utan AIS och Radar.
Väntar nu in min leverans av AC Marine CX3 5/8 vhf antennn på uppåt tre meter i längd.


Kolla in bilderna på True Heading:s AIS CTRX Carbon +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...

Följ min TRUE HEADING CTRX CARBON + AIS online på kartan.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP